سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین اصلی انتخاب لباس مجلسی که همه خانمها باید بدانند

آماده شدن برای عروسی یکی از کارهای پردغدغه برای خانم‌ها است. خانم‌ها زمان زیادی را برای انتخاب لباس مجلسی جدید و مدل مو و آرایش خود صرف می‌کنند اما باز هم ممکن است نتیجه نهایی از نظر خودشان یا دیگران راضی کننده نباشد. امتخاب لباس مجلسی در این میان از اهمیت بیشتی برخوردار است و اگر درست انجام نشود احتمالا این مهمانی به خاطره‌ای بد برای شما تبدیل خواهد شد. صرف نظر از این که لباس شما اندازه باشد یا استایل مناسبی داشته باشد چند قانون اصلی در مورد آن وجود دارد که همه خانم‌ها باید بدانند و در انتخاب لباس مجلسی خود برای عروسی آن‌ها را قبل از هرچیز دیگری در نظر بگیرند. در این مقاله شما را با این قوانین اساسی آشنا خواهیم کرد.

بدیهی است که هر دوره‌ای ترندهای خاص خود را دارد و اگر نگاهی به فیلم‌های عروسی والدین و اقوام خود در دهه‌های قبل بیندازید متوجه تغییرات عمده در سلیقه و استایل مردم خواهید شد. مثلا در دوره‌ای لباس‌های حجیم و اپل دار محبوب بود و در دوره‌ای دیگر لباس‌های گلدار کاملا مذموم و دمده بود. عصر حاضر هم ترندهای خاص خود را دارند که خانم‌های شیک‌پوش و اهل مد از آن آگاه هستند اما قوانین و اصول چیزی نیستند که با زمان تغییر کنند و در همه دوران ثابت هستند. پس اگر می‌خواهید انتخاب لباس مجلسی شیک خود را بدون استرس و نگرانی از درست یا غلط بودن انجام دهید این قوانین و اصول را همیشه در نظر داشته باشید:

پیراهن مجلسی زنانه همیشه یک انتخاب بدون ریسک است

گرچه انتخاب‌هایی مثل کت و دامن، بلوز و دامن، کت و شلوار و حتی بلوز و شلوار هم می‌توانند شیک و زیبا باشند و برای موقعیت‌های خاصی حتی بیشتر از پیراهن مجلسی مناسب هستند و توصیه می‌شوند اما اگر نمی‌خواهید ریسک کنید و انگشت نما شوید سراغ لباس مجلسی مرسوم یعنی پیراهن بروید و آن را با یک جفت کفش پاشنه بلند و مدل موی زیبا و ساده و یک رژ لب قرمز همراه کنید و نگران هیچ چیزی نباشید.

از پوشیدن لباس‌های کوتاه اجتناب کنید

مهم نیست اگر مجلس زنانه است، پوشیدن لباس کوتاه مجلسی یعنی لباسی که از زانو بالاتر باشد به هیچ وجه مناسب مجلس عروسی نیست و این کار نه تنها به احترامی به عروس است بلکه اصلا زیبا هم نیست و باعث قضاوت نادرست درباره شما نیز خواهد شد. علاوه بر این لباس‌های بلند (مخصوصا مدل‌هایی که در قسمت جلو یا پهلو چاک داشته باشند) نه تنها شیک‌تر و جذاب‌تر هستند بلکه هماهنگ کردن آن‌ها با کفش پاشنه بلند بسیار ساده‌تر است.

لباس گیپور و تور رنگی انتخاب کنید

گیپور یا تور سفید یا رنگ‌های نزیک به سفید مثل کرم و شیری به هیچ عنوان مناسب مجلس عروسی نیست و شما به عنوان مهمان نباید از چنین لباس‌هایی استفاده کنید چون این رنگ تنها مخصوص عروس است. اما می‌توانید از لباس‌های گیپور و تور در رنگ‌های متنوع و زیبایی دیگری مثل مشکی، آبی و حتی گیپورهای دورنگ و چندرنگ و پولک دوزی شده که این روزها محبوبیت زیادی هم پیدا کرده‌اند به صورت یک لایه یا دولایه استفاده کنید.

منبع: مزون لباس مجلسی ترک